Kwaliteitsmanagement en procesbeheer
qava is specialist in kwaliteits- en Arbomanagement, daarbij is risicobeheersing een essentieel onderdeel.
Dit om risico’s vooraf te identificeren en zorgdragen om het risico vooraf te minimaliseren.
qava adviseert en helpt bedrijven of organisaties om kwaliteitsstandaarden van product of dienst om bedrijf of organisatie naar een hoger level te tillen.
Denk hierbij aan het opzetten en implementeren van managementsystemen, onderhoud en modernisering, auditeren of ondersteunen bij certificering of her-certificering.
Kwaliteitsmanagement en procesbeheer zijn cruciale aspecten van bedrijfsvoering die direct bijdragen aan de efficiëntie, effectiviteit en klant- en medewerker tevredenheid.
Om systemen beter voor je te laten gaan werken is digitalisering van kwaliteitsnormen en processen binnen een kwaliteitsmanagementsysteem van toegevoegde waarde.
Hier zijn enkele voorbeelden van hoe deze toegepast kunnen worden in een organisatie:
- Implementatie van ISO-norm: Zoals bijvoorbeeld de ISO9001 voor bedrijven en organisaties,
het opstellen van het kwaliteitshandboek en optimaliseren van secundaire en primaire processen - Kwaliteitsaudits: Op frequentieniveau interne audits uitvoeren om de naleving
van kwaliteitsstandaarden te waarborgen en tegelijkertijd interne verbeter management toe te passen - Verbetermanagement: Gericht op het verminderen van verspilling en het verhogen van efficiëntie
- Risicobeheer: Het identificeren en beheersen van potentiële risico’s die de kwaliteit kunnen beïnvloeden
- Risico Inventarisatie en Evaluatie: ondersteunen en adviseren op beleid conform Arbo zoals:
- Psychosociale arbeidsbelasting
- Vertrouwenspersoon
- Personeelshandboek
- Verzuimbeleid
Procesbeheer
- Procesmapping en optimalisatie: Het in kaart brengen van de huidige bedrijfsprocessen en identificeren van risico’s en verbeterpunten
- Standaardisatie van werkprocedures: Het ontwikkelen van gestandaardiseerde wekinstructies voor consistentie en efficiëntie
- Workflow management: Verantwoordelijkheden bepalen en toepassen
- KPI’s: De doelstellingen van organisatie opnemen als een Kritieke Prestatie Indicator om prestaties van processen te meten en te analyseren
- Verandermanagement: het effectief begeleiden bij veranderingen in processen en systemen binnen de organisatie
Proces- en verandermanagement
Als bedrijf of organisatie ben je continue actief met verbetermanagement, dit door input van uitgevoerde audits op procesniveau of de stuurinformatie in de vorm van de KPI. Hierbij is het van belang dat medewerkers hierin worden meegenomen om de draagkracht te verkrijgen, medewerkers zijn de drijvende kracht achter verbeteringen binnen je bedrijf of organisatie.
Door effectief gebruik te maken van hun competenties, kunnen de algehele prestaties van je bedrijf of organisatie worden verbeterd. Het is essentieel dat de processen en verbeterinstrumenten op een geïntegreerde manier worden toegepast zodat je de verbetering in prestatie kunt volgen en tijdig kunt bijsturen daar waar nodig.
Door kwaliteitsmanagement op te zetten, zoals via deze link is aan te vragen, heb je alle aandachtspunten die voldoen aan de ISO9001 en ondersteund jouw om groei te bevorderen.
Vragen of een afspraak maken?
Heb je vragen of ben je op zoek naar hulp bij je HR- of kwaliteitsmanagement?
Maak vrijblijvend een afspraak om de mogelijkheden te bespreken of om even kennis te maken.
Stuur ons een e-mail of bel 06 – 2348 9135.